Marketing is geen keiharde wetenschap. Er is niet zoiets als 1 manier die altijd werkt. Elk bedrijf moet voor zichzelf uitvogelen wat voor haar het beste werkt. Want of marketing aanslaat is afhankelijk van de doelgroep en de identitieit die het bedrijf wilt uitstralen. Het is dus een kwestie van heel veel testen wat wel en wat niet werkt.

Maar er bestaat ook zoiets als wat de marketinguru’s onder ons laaghangend fruit noemen. Dit zijn quick wins, technieken die vrij snel kunnen worden toegepast en waarmee al een redelijk fundament wordt gelegd om serieus aan de slag te gaan met internet marketing.

Goede website

Dit is een beetje een open deur intrappen. Maar een goede website is het middelpunt van alle online marketingactiviteiten.

Een goede website is gemaakt in een content management systeem. Een erg populair systeem is WordPress, wat een heel flexibel systeem is.

Ik ben zelf erg fan van Joomla. Dit systeem is zeer doorontwikkeld en is een perfect systeem voor grotere websites. Denk aan een bedrijf dat vestigingen heeft over de hele wereld.

Klantbeoordelingssysteem

Bedrijven hebben klanten, en die klanten zijn vaak tevreden als het goed is. Internet is dé plek om dat te delen met andere mensen die opzoek zijn naar uw product of dienst.

Google Adwords

De allerbeste manier om bezoekers naar uw website te lokken is natuurlijk via de zoekmachine, Google is veruit de grootste. Maar u kunt Google ook betalen om bovenaan te komen.

Uiteraard is het de bedoeling dat u steeds minder hoeft te adverteren, omdat uw website steeds hoger komt in de organische resultaten. Maar zeker voor in de beginfase is Google Adwords een fantastisch hulpmiddel.

Bing Ads

Dat Google de grootste zoekmachine is weet iedereen. Maar Microsoft heeft er ook ééntje gemaakt, en die heet Bing. Adverteren op Bing is veel goedkoper.

U moet Bing niet onderschatten want deze zoekmachine wordt steeds vaker gebruikt.

Google analytics

Heeft alles wat u doet wel zin? Veel daarvan kan worden gemeten via Google Analytics.

Dit systeem houdt griezelig veel informatie bij over uw bezoekers. In dit systeem kunt u bijvoorbeeld zien welke pagina’s het meest interessant zijn bij uw bezoekers, en aan de hand van die informatie kunt u dus bepalen waar het volgende artikel over gaat.

Ik krijg vaak de vraag of ik niet bang ben dat men mijn tips zelf gebruikte, en daardoor mijn hulp niet meer nodig heeft. Of ik daar bang voor ben? Nee…. Ik vind het juist heel erg leuk om anderen tips te geven.

Ik hoop dat ze door middel van mijn website op bepaalde ideeën komen en dit dan toepassen voor hun bedrijf.

En als ze dan ergens tegenaan lopen of simpelweg de tijd niet hebben om alles perfect te verwerken dan ben ik daar graag om te helpen. Want als ik een bedrijf beloof om ze te helpen, dan ga ik er ook echt voor!